Защо "Матилда" минава за най-добрата книга на Роалд Дал?


Чели ли сте "ГДВ"? Аз - да, преди няколко години. Тогава Роалд Дал категорично се настани сред добрите писатели в малкия ми списък. Книгата е смешна по идиотско-симпатичен начин. Знаете, Роалд Дал не е като никой друг. Филма не съм гледала. През цялото време обаче бях наясно, че има друга история на Дал, която почитателите му смятат за най-добрата - "Матилда". Ето, че прочетох и нея. И сега се чудя какво да напиша, защото това изобщо не е книга за мен.

Сигурно е супер да четеш за малко момиченце, което е запалена читателка още от 4-годишна възраст - все пак нашата страст са книгите. И все пак предпочитам Софи. А и някои от другите герои на шантавия уелсо-норвежец. Фантастичният господин Фокс е велик (и филмът - също), също и цялата метнажерия в "Чарли и шоколадовата фабрика" - екранизацията - също, даже вещиците и семейство Тъпашки. Матилда обаче е доста сълзлива и голяма част от реакциите й са недообмислени. Не ми звучеше реалистично, съвсем не защото тя може да мести предмети с очите си, а защото описаните отношения в семейството й са пресилени. Нито вярвам, че малките момиченца могат да бъдат скромни и добри, докато замислят как да си върнат за лошото отношение на околните и го осъществяват дисплинирано без това да ги превърне в чудовища. Гледали сме и други филми.

И сега си седя и се чудя защо тази книга минава за най-добрата на Роалд Дал. Чакам мнения.

Илюстрациите на Куентин Блейк са изключителни, както винаги.

"Матилда" е на книжния пазар с логото на издателство "Ентусиаст".

0 коментара:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Алиса в чизми | 2014-2017. Всички права запазени.